Hermès

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Creating icons for the world’s most iconic luxury brand. Bring it on.

世界を代表するラグジュアリーブランドのアイコンデザイン

Hermès Japan invited us to pitch design concepts for their digital marketing campaign with the aim to direct more traffic towards their Japanese EC site. With LINE being the most widely used communication app among their customer base, our proposal was to create LINE Rich Menu icons to steer members of Hermes’ LINE account, where they can interact and learn about the latest promotional campaigns.

Taking cues from Hermes’ distinct palette and geometric motifs, we created a sleek set of letters — correlated to the names of each promotion. Additionally, we were asked to create a series of illustrations to be used exclusively at their Tokyo HQ. Each piece depicts Hermes’ iconic coachman engaging in wonderfully jovial activities, highlighting seasonal company events throughout the year.

エルメスジャポンから日本のECサイトのアクセス増加を目的としたデジタルマーケティングキャンペーンのデザインコンセプト作成の打診を受け、コミュニケーションアプリの中でエルメスの顧客層に最も利用されているLINEの活用を提案。エルメスのLINE公式アカウントの登録者が最新情報を受け取ったり、キャンペーンに参加したりできるよう、LINEリッチメニューを作成し、エルメス独特の配色と幾何学モチーフをもとに、それぞれのキャンペーンに見合った品のあるアイコンを作った。東京本社で使用するイラストの制作も担当。エルメスのロゴに描かれている従者が、年中行事や季節のイベントに陽気に参加している様子を描いた。