Not knowing how you recognise a brand means
it is working well.
無意識にブランドを認識させる
Warehouse Terrada asked us to design summerly novelty gifts that can be given to their clients. Instead of creating heavily branded items with the company logo, we opted for a more playful, subtler approach. Seeing staff go through meetings throughout the day carrying water bottles, we decided to design their own special editions with catchy, vibrant packaging. The botanical illustration was chosen to compliments their airy office full of indoor planting.
We were subsequently tasked to create a unique packaging for another novelty item, this time mini-sized vacuum sealed rice packs. The company’s branded packing tapes are turned into a graphic pattern to mimic their commercial cardboard boxes.
寺田倉庫のサマーノベルティグッズのデザインを担当。会社のロゴが全面に入ったものではなく、遊び心のある、ブランドを主張しすぎないかたちで表現した。社員がウォーターボトルを持って打ち合わせをする姿を見て、キャッチーで鮮やかなウォーターボトルのデザインを提案。観葉植物が置かれた風通しのよいオフィスをイメージし、ボタニカルなイラストを施している。もうひとつのノベルティグッズ、ミニサイズの真空お米パックのパッケージは、ダンボール箱に社名入りの梱包用テープを貼り付けたようなデザインに仕上げた。